برگزاری نخستین جلسه تحلیل فیلم های برتر بازارهای مالی

نخستین جلسه تحلیل و بررسی فیلم های برتر و مربوط به حوزه بازارهای مالی دنیا برای اولین بار در بورس ایران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، انتخابات ریاست جمهوری به همراه حواشی آن درحالی با اعلام مواضع بورسی و... دو نامزد به اوج رسیده که عصر دیروز رویدادی جالب رخ داد و طی آن نخستین جلسه تحلیل و بررسی رایگان فیلم های مربوط به حوزه مالی با حمایت شرکت سبدگردان داریک پارس و حضور مدیران این شرکت و سیاوش وگیلی معاون کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بازار سرمایه ایران برگزار شد.

براساس این گزارش، جلسه با حضور فعالان بورس و سینما و سخنرانی امیرتقی‌خان تجریشی عضو هیات مدیره گروه فیروزه، امید معلم تهیه کننده فیلم و تئاتر و سردبیر دنیای تصویر و امین آذریان کارشناس بازارسرمایه و تهیه کننده فیلم و تئاتر برگزار شد و طی فیلم Margin Call نمایش و تحلیل و بررسی شد.

این فیلم نامزد اسکار و خرس طلایی مربوط به آغاز بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ آمریکا در بانک سرمایه گذاری معروف و مهم ( گلدمن ساکس) بود که از تجربه و خاطرات پدر کارگردان و فیلم نامه نویس فیلم (جی.سی. چاندور) در همین بانک اقتباس شده و به گفته خان تجریشی شباهت های متعددی با وضعیت بحرانی و پر ریسک همه بازارها از جمله شرایط ویژه بورس ایران و قبل از سقوط شاخص از ۱۹ مرداد ۹۹ و... دارد.

این رویداد جالب در حالی طی هفته های آینده با بررسی حدود ۷۰ فیلم دیگر ادامه خواهد یافت که سینما مسلما" از طریق انتقال تجربه و آگاهی از بازارهای مالی دنیا به فعالان بازار سرمایه ایران از جمله مدیران و سهامداران و مسئولان و... می تواند در میان مدت نقش مهمی در فرهنگ سازی و تعمیق بورس و زبان مشترک شود.

منبع: بورس پرس

کد خبر 498558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =