پرداخت ۱۸۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن تا پایان آذر

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد:‌ از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری جمعا ۱۸۳.۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش صدای بورس، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان‌ آذر ماه امسال در مجموع ۶۱۸ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ ۱۲۶.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی میزان تحقق تکلیف تعیین شده برای شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج تاکنون را ۱۱۲ درصد اعلام کرد و افزود:‌ شبکه بانکی تاکنون باید ۱۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کرد که با تلاش شبکه بانکی و پیگیری های مستمر بانک مرکزی تاکنون حدود ۱۲۶.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از رشد ۳۹.۵ درصدی پرداخت تسهیلات فرزند آوری از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه خبرداد و افزود: میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه امسال ۳۴.۶ هزار میلیارد تومان بود که این تسهیلات به ۵۵۹ هزار متقاضی پرداخت شده است.

صحابی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در این مدت را ۲۲.۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۳۸۶ هزار و ۲۱۲ متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده کردند که ۳۴۱ هزار و ۵۴ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

منبع:روابط عمومی بانک مرکزی

کد خبر 485666

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام مستاجران کی پرداخت می‌شود؟

    وام مستاجران کی پرداخت می‌شود؟

    میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌ازاین در روستاها تعریف نشده بود نیز معادل ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

  • پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال

    پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال

    نایب رییس اول اتحادیه املاک تهران گفت: با وجود تحرکات محسوسی که در بازار مسکن طی هفته گذشته رخ داد قطعا تا عید نوروز شاهد کاهش قیمت مسکن در بازار خواهیم بود.

  • پرداخت وام ازدواج و فرزند به همه متقاضیان بزودی

    فرزین خبر داد:

    پرداخت وام ازدواج و فرزند به همه متقاضیان بزودی

    رئیس کل بانک مرکزی در تشریح رویکرد سیاستی جدید این بانک گفت: سیاست تثبیت اقتصادی و برنامه ریزی برای کنترل و مدیریت رشد نقدینگی در راستای تحقق شعار سال در دستور کار بانک مرکزی است.

  • ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه در تهران متری چند است؟

    ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه در تهران متری چند است؟

    در آبان ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ٦٨,٧ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

  • بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن ابلاغ شد

    بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن ابلاغ شد

    بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

  • وام فرزندآوری پلکانی افزایش می‌یابد

    وام فرزندآوری پلکانی افزایش می‌یابد

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش میزان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد وگفت: برای فرزندانی که از سال 1402 به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند اول چهارصد میلیون ریال است.

  • با مبلغ جدید وام ازدواج چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

    با مبلغ جدید وام ازدواج چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

    مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حداقل نفری ۳۰۰ میلیون پیش‌بینی شده است. البته تصویب نهایی مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ و استارت فرآیند پرداخت وام احتمالا تا بهار سال آینده طول می‌کشد، اما ممکن است به‌خاطر افزایش ۶۵ درصدی مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ درمقایسه با پارسال یکسری از عروس و دامادها دل و جرات اقدام برای دریافت تسهیلات خرید مسکن را پیدا کنند. استفاده از مبلغ وام ازدواج برای خرید خودرو و جهیزیه جزو تاکتیک‌های مرسوم عروس و دامادهاست و بخشی از متقاضیان این پول را برای رهن کامل آپارتمان کنار می‌گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =