بانک مرکزی به تلاطمات بازار ارز پایان دهد

سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل نرخ بازار ارز و ایجاد ثبات در این بازار،گفت:کنترل نرخ ارز از جمله مهترین وظایف بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید ماموریت کنترل نرخ ارز را به درستی انجام دهد.

به گزارش صدای بورس،محمد مهدی مفتح با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر دیگر بازارها، گفت: تاثیر بازار ارز بر دیگر بازارها تاثیر قابل توجه‌ای است.

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل متغیر ارز در اقتصاد کشور،تصریح کرد: به واقع ارز تاثیر زیادی بر دیگر بازارها گذاشته و می تواند قیمت کالاها در بازاهای دیگر را تغییر دهد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل نرخ ارز از جمله وظایف بانک مرکزی است، ادامه داد: بانک مرکزی باید ماموریت کنترل و مدیریت نرخ ارز را به درستی انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز حتی در زندگی روستایی که هیچ وقت در معاملات خود، از دلار استفاده نکرده نیز موثر است، ادامه داد: حتما افزایش نرخ ارز در بالارفتن هزینه های زندگی مردم و کاهش ارزش دارایی و درآمد آنها موثر خواهد بود. بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که باید مدنظر قرار گیرد کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات در این بازار است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اصلاح قانون نظام بانکی و تاثیر آن بر استقلال بانک مرکزی،بیان کرد: این موضوع مورد تاکید بوده و ما امیدواریم این قانون بتواند بانک مرکزی را فعال، دقیق تر و تخصصی تر کند.

منبع:خانه ملت

کد خبر 488867

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بانک‌های خصوصی منابع اصلی سپرده‌ها را در استان مبدا هزینه کنند

    بانک‌های خصوصی منابع اصلی سپرده‌ها را در استان مبدا هزینه کنند

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک‌های خصوصی منابع بخش اصلی سپرده‌ها را در همان استان مبدا هزینه کنند و این نباشد که منابع استان را جمع کنند و به استان‌های برخوردار و کلانشهرها ببرند و مردم استان مبدا که سپرده گذاری می‌کنند، بی‌بهره بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =