«وامید» ۲۱۳ تومان سود تقسیم کرد/اخبار مهم برای سهامداران

در پایان مجمع شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ازای هر سهم ۲۱۳ تومان سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور ۹۵درصد سهامداران برگزارشد.

ابوذر سروش مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید در مجمع عمومی عادی سالیانه «وامید» به اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه مالی اشاره کرد و از شروع افزایش سرمایه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به۲،۶۵۸،۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشه و تجدید ارزیابی دارایی ها ، خبر داد.

وی ادامه داد: امیدواریم موافقت بانک مرکزی را برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی دریافت کنیم. مذاکرات اولیه انجام شده و احتمالا در سال جاری این موضوع را اجرایی خواهد شد. در صورت اخذ مجوز در مرحله دوم افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی خواهیم داشت.

برنامه های مهم پیش روی «وامید»

سروش به دیگر برنامه های آتی شرکت پرداخت و افزود: انعقاد قرارداد کنسرسیوم توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین به ارزش ۱.۲میلیارد دلار و قرارداد میدان گازی توس ، پیگیری سند راهبردی ۱.۷ میلیارد دلاری شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با تأکید بر انرژی های تجدید پذیر ، و همچنین راه‌اندازی نخستین صندوق‌ پروژه درخصوص پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی گروه امید در دستور کار این شرکت قرار دارد که می توان از جمله برنامه های پیش روی شرکت عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل «وامید» عرضه اولیه سهام شرکت پترو امید آسیا در بازار سرمایه و پذیرش شرکت سرمایه گذاری ساختمانی سپه در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گهر انرژی سیرجان تا دو هفته آینده وارد مدار می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه در دست اجرای وامید، پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام جاسک برای ذخیره ۱۰ میلیون بشکه نفت در جاسک است که توسط شرکت پتروامید آسیا راهبری می‌شود. این پروژه تا شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

سروش درادامه مجمع افزود: در سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ ،در گل گهر تولید گندله ۲۲درصد و کنسانتره ۱۳درصد افزایش داشته و همچنین در سال مالی مورد گزارش، شرکت ساختمانی سپه ۷۹درصد بازار خودرو تهران در ایرانمال را ساخته است.

سه زیر مجموعه «وامید» بورسی می‌شوند

مدیرعامل «وامید» با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه تا ماه آینده پذیرش می‌شود، اظهارداشت: برنامه عرضه سه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه و پترو امید آسیا در بازار سرمایه را داریم که پتروامید آسیا در اسفندماه پذیرش شد.همچنین کارهای ورود به بورس شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر تا اواسط سال انجام می‌شود.

وی به سهم شرکت‌های امید در زنجیره ارزش صنایع کشوراشاره کرد و گفت: ۷۱درصد کنسانتره و دانه‌بندی سنگ آهن، ۲۵درصد مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی نفت، ۶۰درصد مخازن گازی، ۱۹.۴درصد لاستیک، ۱.۵درصد برق، ۱۲درصد خدمات تأمین مالی نوین و ۱۸درصد سیمان از جمله سهم شرکت‌های امید در زنجیره ارزش صنایع کشوراست.

به گفته مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید برنامه اصلی وامید برای شرکت سیمان هرمزگان ورود به بازار صادراتی است.

سروش افزود: سود عملیاتی شرکت ۲۱ درصد و سود خالص شرکت ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین درآمد عملیاتی شرکت اصلی ۱۰۳ درصد و سود عملیاتی شرکت اصلی ۱۰۳ و سود خالص ۱۰۱ درصد نسبت به بودجه افزایش نشان می دهد.

تنوع در سبد محصولات گل گهر

ایمان عتیقی مدیرعامل گل گهر گفت: پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ شروع کردیم، از دو سه ماه آینده هر سه ماه یک بار یک پروژه افتتاح می‌شود.

وی افزود: با تکمیل زنجیر فولاد و تنوع محصول ظرف چند سال آینده مس و طلا که درسبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد.

مدیر عامل گل گهر تاکید کرد : توسعه آهن و فولاد گل گهر امسال در بهترین نقطه پذیرش و عرضه اولیه خواهد شد.

پروژه های در دست اقدام چادرملو

در ادامه این مجمع ، امیر علی طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوگفت:تمام تلاش مجموعه در جهت طرح های توسعه هدفمند و زیر مجموعه پایین دستی است. تاکنون ۱۵۵ میلیون تن باطله برداری در مجموعه معدن D۱۹ انجام داده ایم و برنامه ۲۸ میلیون تن استخراج سنگ آهن در فاز اول را از معدن D۱۹ را در دستور کار شرکت است.

وی با اشاره به اینکه پروژه کنسانتره بهاباد در سه ماهه دوم امسال افتتاح می‌شود، افزود: پروژه گندله‌سازی غدیر و همچنین دو نیروگاه ۱۸۳ مگاواتی در سه ماهه دوم امسال راه‌اندازی می‌شود و قرارداد خرید ۱۰ لوکوموتیو از مپنا منعقد شده است.

در مجموعه گندله سازی برای اولین بار رقم تولید حدود ٣،٩ میلیون تن تولید را توانستیم محقق کنیم که تقریبا نسبت به ظرفیت اسمی ٣،۴ میلیون تن رشد قابل توجهی داشت.

محمد محیا پور مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گوهر زمین نیز در ادامه این مجمع گفت: پروژه دو مگامدول احیا را شروع کرده ایم و تا پایان سال یا نهایت اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کارهای اولیه پذیرش گهر زمین در بورس انجام شده است، افزود: تمام کارهای عرضه اولیه منجیل انجام شده است.

به گفته محیا پور نقطه قوت شرکت گوهر زمین سهامداران این شرکت است که باعث شد طرح های توسعه در این مجموعه اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گوهر زمین با اشاره به اینکه سود عملیاتی سه ماهه شرکت ۵،٧٠٠ میلیارد تومان بوده است، اظهارداشت:در خطوط کنستانتره شرکت گوهر زمین به ظرفیت ٧،۵ میلیون تن تولید رسید ه است و در دو هفته گذشته روزی ٢۴،۴٠٠ تن تولید داشته ایم.

وی ادامه داد:شرایط خطوط تولید به گونه ای است که کیفیت کنستانتره با عیار بالای ۶٨ است که باعث شد تا ١٣ درصد در قیمت آن رقابتی شود.

محیا پور گفت:پروژه IPCC را شروع کرده ایم که نوع بهره برداری آن متفاوت است و برای اولین بار با سبک متفاوتی با خروجی ٢٠ هزار تن در ساعت قابلیت بهره برداری دارد.

صادرات گاز در دستور کار پتروامید آسیا

رضا چراغی کوتیانی مدیر عامل هلدینگ پترو امید آسیانیز در این مجمع با اشاره به اینکه صادرات گاز تولیدی را در دستور کار داریم،افزود: باتوجه به سیاست گذاری گروه سرمایه گذاری امید یکی از موضوعاتی که در سال گذشته ابلاغ شد کمک به رفع ناترازی گازبوده است.

وی گفت: در مرحله عقد قرارداد با یکی از شرکت های فولادی در راستای انرژی هستیم تا تامین گاز را انجام دهیم.

نکات مهم مجمع «وامید»

از نکات مهمی که در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید مطرح شد می توان به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی ها انجام می شود و در مرحله بعد افزایش سرمایه از محل مطالبات با دریافت مجوزات از سازمان بورس و بانک مرکزی انجام خواهد شد، تامین مالی پروژه ها از مشارکت در افزایش سرمایه ها و پرداخت های نقدی و تهاتر انجام شده است، نفت گیری از پروژه نفت خام جاسک از هفته پیش انجام شد، عرضه اولیه پترو امید آسیا که در زمینه ساخت مخازن فعالیت دارد در حال پیگیری است، پذیرش توسعه آهن و فولاد گل گهر تا شهریور انجام خواهد شد، ساخت تایر سبز در کویر تایر برای اولین بار در ایران انجام شده و در انحصار شرکت است، هلدینگ انرژی برای بورسی شدن تلاش می کند و شرکت های گل گهر و چادرملو، سال مالی خود را به آذر ماه تغییر خواهند داد، اشاره کرد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امیدپیشنهاد سود قابل تقسیم ١٧،٩ همت بوده است که در ادامه «وامید» به ازای هر سهم ۲۱۳ تومان سود تقسیمی تصویب کرد.

کد خبر 495609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =