۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
بازگشت سرمایه‌گذاران جسور

سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر دوباره به بازار کریپتوکارنسی سرازیر شدند.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، سرمایه‌گذاری جسورانه جهانی در شرکت‌های کریپتویی در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به ۲.۴ میلیارد دلار افزایش یافت. این روند نشانه علاقه دوباره سرمایه‌گذاران به بازار رمزارزهاست.

در سه ماه نخست ۲۰۲۲ حجم ورود سرمایه‌های ریسک‌پذیر به بازار کریپتوکارنسی به ۱۱.۱ میلیارد رسید، اما پس از آن، ورود این سرمایه‌ها به مدت ۷ دوره سه ماهه پیاپی با افت روبه‌رو شد، به طوری که بر اساس آمارهای موسسه PitchBook در سه ماه پایانی ۲۰۲۳ این رقم به ۱.۷ میلیارد دلار سقوط کرد.

رابرت لی، تحلیلگر ارشد این موسسه در این باره گفت: صنعت کریپتو هنوز خیلی جوان است و جای زیادی برای رشد و نوآوری در این صنعت وجود دارد. اگر موارد احتمالی افت شدید بازار کریپتو را در نظر نگیریم، انتظار می‌رود که روند سرمایه‌گذاری در این بازار تا پایان سال صعودی باشد.

ترکیب نرخ بهره پایین و افزایش ریسک‌پذیری موجب شد تا صنعت کریپتوکارنسی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با رشد انفجاری روبه‌رو شود اما مجموعه‌ای از ورشکستگی شرکت‌های کریپتویی در سال ۲۰۲۲ به فرار سرمایه‌گذاران از این بازار منجر شد و قیمت بیت‌کوین هم نزولی شد. در این زمان، سرمایه‌گذارانی که از صرافی آمریکایی FTX حمایت می‌کردند، تقریبا همه سرمایه خود را از دست دادند. در همین حال، میلیون‌ها نفر به دلیل حذف امکان برداشت پول از طریق پلتفرم‌های کریپتویی متعدد، از دسترسی به سرمایه‌هایشان محروم شدند.

در یک سال گذشته، اعتماد برخی سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو افزایش یافته که تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین از سوی مقام ناظر آمریکا (SEC) در آغاز سال ۲۰۲۴ از دلایل اصلی آن به شمار می‌رود. بیت‌کوین نسبت به قیمت‌های پایین سال ۲۰۲۲ سیر صعودی پیدا کرده است و انتظار می‌رود این روند ادامه‌دار باشد.

کد خبر 496724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =