فضای منفی بر بازار کریپتو غلبه کرد

در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با رشد نسبت به هفته قبل به عدد ۶۲ رسیده است.

نکته مهم در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی این است که گرچه تعداد رمزارزهای منفی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد اما بیشترین میزان افت در محدوده ۲۲ درصد بوده است. این در حالی است که بیشترین رقم رشد هفته بیش از ۱۵۰ درصد بوده است.
بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد کاهش قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۷۰ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۱۶ خرداد، ۷۰ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا بیش از ۲۲ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Bonk بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۵۴ قرار دارد، ۲۲.۱ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۰۰۰۳ دلاری بیش از ۲.۱۹ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته ۱۷.۵ درصد و در یک سال گذشته نیز ۷۷۵۱ درصد افزایش قیمت داشته است.
در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان نیز روندی متفاوت را تجربه کردند. بیت‌کوین با رشدی محدود مواجه شد و به رقم ۶۸ هزار و ۸۶۶ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نزدیک به ۸ درصد رشد را ثبت کرد و در بازه یک‌ساله هم رشد ۱۵۳ درصدی را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد دلار است.
بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Akash دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۱۶ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلاری، معادل ۴.۳ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه کمتر از یک درصد رشد و در بازه یک‌ساله نیز ۵۵۶ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Pepe بیش از ۱۴ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۶ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۰.۰۰۰۰۱ دلار است. همچنین رمزارز dogwifhat با بیش از ۱۳ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۳.۲ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۳.۲ دلار است.
در سوی دیگر بازار، رمزارز Notcoin با بیش از ۱۵۵ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۴۸ بیش از ۲.۴۷ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۰۲۴ دلار است. پس از آن Dog Go to the Moon بیش از ۱۲۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹۴ بیش از ۹۴۱ میلیون دلار و قیمت آن ۰.۰۰۹ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارز Brett نیز ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. رمزارز JasmyCoin هم با ۴۹ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت.
در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با افت روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز نزدیک به ۷۶ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۷۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.
در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

فضای منفی بر بازار کریپتو غلبه کرد

کد خبر 496851

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =