تمرکززدایی از ارزیابی طرح‌های مشمول اعتبار مالیاتی

حمیدرضا طهوری امروز در نشست تخصصی روش‌ها و راهکارهای بهره‌برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان با اشاره به اقدامات وزارت کشور در حوزه دانش‌بنیان‌ها، گفت: برنامه‌های وزارت کشور در حوزه دانش‌بنیان‌ها با برنامه‌های وزیر کشور با تصویب هیات وزیران، از سال گذشته کلید خورد.

به گزارش صدای بورس،مشاور وزیر کشور در امور فناوری با اشاره به چالش‌های ارزیابی طرح‌های مشمول اعتبار مالیاتی در استان‌ها به معاونت علمی ریاست‌جمهوری پیشنهاد کرد که ارزیابی این طرح‌ها به دانشگاه‌ها و پارک‌های استانی واگذار شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال است، اظهار کرد: در این برنامه برای استاندارها، در حوزه دانش‌بنیان‌ها، تکالیفی تعیین شد و این برنامه با مشارکت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و کارآفرینان هر استان اجرایی خواهد شد.

طهوری با تاکید بر اینکه برنامه‌های استانی در این حوزه تنظیم شده است، ادامه داد: بر این اساس برای همه نخبگان و کارآفرینان و دانشگاه‌های هر استان، ماموریت‌های مشخصی تعیین شده است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری، یکی از موانع و چالش‌ها و محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد را مربوط به محدودیت منابع مالی عنوان کرد و افزود: وزارت کشور در برنامه دانش‌بنیانی خود یک اصلاحیه داشت و آن این بود که در برنامه استانی حداقل ۵ درصد منابع متعلق به تملک دارایی استان‌ها باید صرف حوزه دانش‌بنیان‌ها شود که این میزان بالغ بر ۷.۵ همت می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن بر اساس مصوبات دولت ۲۰ درصد منابع تبصره ۲ (تبصره ۱۸ سابق) صرف فعالیت‌های دانش‌بنیانی می‌شود. این هزینه‌کرد در قالب اعطای تسهیلات و لیزینگ است که این محل نیز بالغ بر ۳۰ همت خواهد شد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری ادامه داد: بر این اساس ۳۷.۷ همت در استان‌ها صرف بخش دانش‌بنیان‌ها می‌شود و با اختصاص آن می‌تواند تامین مالی خوبی در این حوزه در استان‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به قانون جهش دانش‌بنیان در زمینه اعتبار مالیاتی، اظهار کرد: این بند قانونی انگیزه و محرک خوبی محسوب می‌شود، ولی بر اساس آنچه که شنیده شد، در استان‌ها اعلام کردند از آنجایی که ارزیابی‌های اعتبار مالیاتی مرکزی و در تهران صورت می‌گیرد، رفت و آمدها را برای ارائه دهندگان طرح‌ها و پروژه‌های استانی دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا،طهوری پیشنهاد کرد: بهتر است معاونت علمی ریاست‌جمهوری تمرکز ارزیابی این طرح‌ها و پروژه‌ها را به دانشگاه‌ها و پارک‌های استانی واگذار کند و رئیس جمهور شهید نیز در جلسات وزارت کشور بر حکمرانی استانی تاکید داشت.

کد خبر 496916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =