حذف کلاهبرداری با توسعه چک الکترونیک

یک فعال اقتصادی تأکید کرد: الکترونیکی شدن چک هرگونه کلاهبرداری و سواستفاده که به زیان اقتصاد کشور است را برای همیشه حذف می‌کند.

به گزارش صدای بورس،مسعود دانشمند؛ عضو اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی درخصوص اهمیت حذف چک کاغذی از تبادلات تجاری و روزانه گفت: براساس اعلام مسئولین نظام بانکی کشور تا سه سال آینده شاهد حذف کامل چک کاغذی خواهیم بود. حذف چک کاغذی تا سه سال آینده قطعا بسیاری از چالش‌هایی که چک‌های کاغذی در سال‌های گذشته ایجاد کرده اند را از بین می‌برد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن چک به این معناست که شما از منزل یا محل کار به وسیله رایانه یا لپ تاپ خود می‌توانید به بانک دستور دهید از حساب شما بردارد و همان لحظه با چک الکترونیکی شما به حساب فرد دیگری واریز کند.

این فعال اقتصادی افزود: الکترونیکی شدن چک شبیه روندی است که از سال‌ها قبل با کارت‌های اعتباری و بانکی خود از آن استفاده کرده‌ایم؛ مثل حواله پول از حساب خود به حساب دیگری.

دانشمند در این باره به دستاوردهای حذف چک الکترونیکی اشاره کرد و گفت: مسائل مختلفی مثل تعداد پرونده‌های مرتبط با چک در دستگاه قضایی کشور با چک الکترونیکی بهبود پیدا می‌کند.

وی دراین باره توضیح داد: چک‌های الکترونیکی ضمن افزایش سرعت عمل در تبادلات تجاری و اقتصادی مانع بزرگی در برابر سوء استفاده از چک‌های مدت دار کاغذی است.

عضو اتاق بازرگانی گفت: چک الکترونیکی به این دلیل ارزشمند است که دارنده چک باید تضامین لازم را به بانک بدهد تا براین اساس نظام بانکی کشور خط اعتباری لازم براساس تضامین داده شده را برای صاحب چک ایجاد کند.

دانشمند یادآور شد: در این صورت معاملات نسیه و مدت دار از بین می‌رود و بانک بنا بر دستورالعمل دارنده چک الکترونیکی به حساب افراد مشخص شده در فواصل زمانی تعیین شده پول واریز می‌کند.

به گزارش ایبنا،وی درپایان خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن چک بدین جهت حائز اهمیت است چرا که معاملات نسیه و مدت دار از بین می‌رود و هر گونه کلاهبرداری و سوء استفاده که به زیان اقتصاد کشور است را برای همیشه حذف می‌کند.

کد خبر 499173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =