۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
هفته نوسانی طلا پایان یافت

طلا در هفته گذشته شاهد نوسان قیمت قابل توجهی بود به طوری که در این مدت، فاصله بیشترین و کمترین قیمت ثبت‌شده برای این فلز ارزشمند ۴۵ دلار بوده است. بیشتر کامودیتی‌ها هفته گذشته را در فضای مثبت به پایان بردند.

به گزارش صدای بورس به نقل از گولدپرایس، در پایان معاملات جمعه ۴ اکتبر (۱۳ مهر ماه) قیمت هر اونس طلا در سطح ۲۶۵۲.۸ دلار بسته شد. قیمت طلا در نخستین روز هفته گذشته (دوشنبه ۳۰ سپتامبر، ۹ مهر ماه) معادل ۲۶۶۱ دلار بود.

طی هفته گذشته کمترین قیمت برای طلا معادل ۲۶۲۶ دلار در روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر ماه) ثبت شد. همچنین بیشترین قیمت طلا به میزان ۲۶۷۱ دلار مربوط به روز اول اکتبر (۱۰ مهر ماه) بود. قیمت طلا در یک ماه گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

در نخستین هفته ماه اکتبر، نقره وضعیت خوبی داشت و توانست رکورد ۱۲ ساله خود را بشکند. نقره کار خود را با قیمت ۳۱.۷۵ دلار در روز ۳۰ سپتامبر آغاز کرد و با قیمت ۳۲.۱۸ دلار در روز ۴ اکتبر به پایان برد. کمترین قیمت برای نقره به میزان ۳۰.۹۴ دلار در روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر و بیشترین آن به میزان ۳۲.۷۸ دلار در روز جمعه ۴ اکتبر به ثبت رسید که بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

نفت خام نیز از جمله کامودیتی‌هایی بود که با افزایش چشمگیر قیمت در هفته گذشته روبه‌رو شد.

به گزارش اویل پرایس، نفت سبک آمریکا هفته کاری گذشته را با قیمت ۶۸.۲۶ آغاز کرد و در قیمت ۷۴.۴۲ دلار به پایان برد که نشان‌دهنده بیش از ۶ دلار افزایش بود. کمترین قیمت نفت سبک آمریکا در روز اول اکتبر (سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه) به میزان ۶۶.۵۱ دلار و بیشترین آن در روز جمعه به میزان ۷۵.۴ دلار به ثبت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز هفته گذشته را با بیش از ۶.۵ دلار اختلاف قیمت به پایان برد. قیمت هر بشکه نفت برنت در ابتدای هفته ۷۱.۵۲ دلار و در پایان هفته نیز ۷۸.۰۸ دلار بود.

طی هفته گذشته قیمت مس، زغال‌سنگ، فولاد و سنگ آهن نیز با افزایش روبه‌رو شد.

بازار کامودیتی همچنان تحت تاثیر اخبار مربوط به تحولات خاورمیانه و گزارش‌های اقتصادی آمریکا و چین قرار دارد.

کد خبر 505196

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =