وقتی مصوبه جدید سازمان به بورس سروسامان می‌بخشد

کارشناس بازار سرمایه اثر مصوبه جدید سازمان بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مصوبه جدید سازمان می تواند جلوگیری کند از افزایش نرخ اوراق بدهی و این عاملی خواهد شد تا به بازارسرمایه سرو سامان داده شود.

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با «صدای بورس» در خصوص مصوبه جدید سازمان بورس گفت: با کاهش حد نصاب صندوق های با درآمد ثابت که با کاهش ۵ درصدی از سپرده گذاری در بانک ها از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافت و از طرف دیگر امکان خرید سهام از حداکثر ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وی این مصوبه را برای بازار سرمایه مفید دانست و افزود: در بحث انتشار اوراق این مصوبه می‌تواند باعث شود تا پول های آزاد شده از محل این ۵ درصد به خرید اوراق تخصیص یابد و از افزایش نرخ اوراق بدهی جلوگیری کند که این خود می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را بهترو سرو سامان دهد ، به طوری که نرخ اخزا که در روز های اخیر از ۳۱ درصد به بالای ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است عاملی باشد که بتواند، نرخ ها را به زیر ۳۰ درصد بازگرداند و سهام های شرکت های بورسی را در برابر آسیب محافظت کند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد : همچنین اختیاری که به صندوق های درآمد ثابت داده شده که تا سقف ۱۵ درصد سهام خریداری کنند این موضوع می‌تواند با اقدامات سازمان بورس همراه شده و جلسه ای با مدیران صندوق های با درآمد ثابت داشته باشند تا به صورت حمایتی سهام خریداری کنند.

اشتیاقی صندوق های با درآمد ثابت را علاقه مند به خرید سهام ندانست و اظهار داشت:صندوق های با درآمد ثابت علاقه ای به خرید سهام ندارند اگر به پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت نگاه کنیم مجموع صندوق های با درآمد ثابت می‌توانند تا ۱۰ درصد سهام خریداری کنند اما حداکثر تا ۴ درصد از این قابلیت استفاده می‌کنند . این مصوبه نوعی آمادگی است که صندوق های درآمد ثابت در جهت خرید سهام استفاده کنند و در هر صورت این مصوبه به حال این روزهای بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

کد خبر 506077

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =