دست بانک مرکزی برای مدیریت باز است

مولفه‌‎های اثر گذار بر بازار ارز مانند افزایش صادرات نفتی و وصول درآمدهای ارزی در دولت شهید رئیسی بهبود پیدا کردند.

به گزارش صدای بورس،مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تولید نفت در ۳ سال عملکرد دولت شهید رئیسی از حدود ۴۰۰ هزار بشکه به حدود ۲ میلیون بشکه رسید، گفت: تولید و صادرات ۲ میلیون بشکه نفت به گونه‌ای بود که مطالبات نفتی ما نیز در این سه سال وصول می‌شد.

وی افزود: رشد تولید و فروش نفت باعث افزایش درآمدهای ارزی و ایجاد چشم‌انداز مثبت پیش روی فعالان اقتصادی می‌شود و با رشد درآمدهای ارزی دست بانک مرکزی برای مدیریت و حضور فعال در بازار ارز باز می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اثرات مثبت افزایش فروش نفت برای اقتصاد گفت: ایران در ماه می (اردیبهشت - خرداد) ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۷ هزار بشکه بیشتر از آوریل ۲۰۲۴ (فروردین - اردیبهشت) بوده است.

یوسفی تاکید کرد: صادرات نفت با وصول مطالبات نفتی همراه بود و این مسئله در کنار آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی باعث شد تا وضعیت ذخایر ارزی ما به مراتب نسبت به گذشته بهتر شود. افزایش صادرات نفتی، وصول درآمدهای ارزی و آزادسازی منابع بلوکه شده از جمله مولفه‌‎های اثر گذار بر بازار ارز است.
عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: افزایش فروش نفت در کنار مدیریت خوب بازار ارز توسط بانک مرکزی، حذف بازارهای فرعی و غیررسمی و ایجاد شفافیت در خرید و فروش ارز باعث شد تا نوسانات بازار به حداقل برسد.
وی در پایان گفت: ثبات بازار ارز در شرایطی حاصل شد که در سه سال گذشته ما با چالش‌های زیادی در حوزه منطقه مواجه بوده‌ایم؛ اما با اقدامات بانک مرکزی بازار ارز در این مدت با کمترین آسیب مواجه شد.

منبع:ایبنا

کد خبر 499359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =