نقدی برعرضه اوراق تبعی / لزوم رفع ابهامات

مدیرعامل کارگزاری نماد شاهدان با طرح چند سوال به ابهامات انتشار اوراق تبعی پرداخت و تاکید کرد: تا زمانی که ابهامات انتشار اوراق تبعی رفع نشود نمی توان تاثیر آن بر بازار سرمایه را اعلام کرد.

شاهین احمدی در گفت وگو با«صدای بورس » در رابطه با جزئیات انتشار اوراق تبعی بیمه ‌ای و اثر آن بر بورس گفت: در انتشار اوراق تبعی سقف میزان بیمه ای به نسبت ابلاغیه سال ۱۴۰۱ رشد داشته و به عدد۵۰۰میلیون رسیده است .نرخ ۲۰ درصد سود تضمینی ای که در این مصوبه آمده، برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب نیست و افراد می‌توانند از طریق صندوق های درآمد ثابت به نرخ های بالاتری دست یابند .

وی ادامه داد:اما این سوال مطرح می شود ناشران بزرگ که این اوراق را منتشر کرده اند آیا دور نمای رشد و سود آوری خود را محاسبه کرده اند؟ چرا که متعهد این اوراق خود ناشران هستند ،همچنین این بیمه سهام در سهم هایی که به حد کافی نرسیدند به دارنده آن ها فشار وارد می کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود:این مسائل باعث می شود که برای این مصوبه ابهامات بسیاری به وجود آید ،باید منابع حمایتی برای این ابلاغیه ، دورنمای سودسازی سهم ناشران بررسی و مشخص شود.

مدیرعامل کارگزاری نماد شاهدان افزود: با توجه به بازدهی بالای ۲۵ درصدی صندوق های درآمد ثابت ، آیا افراد تمایلی برای خرید این اوراق خواهند داشت؟باید توجه داد تا زمانی که این ابهامات رفع نشود نمی توان تاثیر انتشار اوراق تبعی بر بازار سرمایه را تشخیص داد.

کد خبر 501943

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =