سرنوشت دلار پس از انتخابات چه می‌شود؟

یک اقتصاددان ضمن تحلیل دیدگاه‌های اقتصادی دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، سناریوهای احتمالی در مورد قیمت دلار را پس از انتخابات روز جمعه مورد ارزیابی قرار داد.

مرتضی افقه، ، در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با وضعیت بازار طلا و ارز بعد از انتخابات گفت: یکی از ضروری ترین نیاز های سرمایه گذاری، پیشرفت و رفاه اقتصادی، ثبات و آرامش در روابط داخلی و خارجی است.

وی به تاثیرات مثبت و مخرب اقتصادی از دیدگاه دو نامزد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: با توجه به دیدگاه و نگرش نظری و سوابق عملی نامزدهای انتخاباتی در جهت ثبات و آرامش یا در جهت ایجاد تنش می‌تواند تاثیرات مثبت یا مخربی بر شاخص های اقتصادی به خصوص ارز و طلا داشته باشد.

این اقتصاددان تاکید کرد: باتوجه به سوابقی که در عمل و دیدگاه های فکری و نگرشی سعیدجلیلی وجود دارد و صحبت هایی را که در مصاحبه ها و مناظره ها اعلام کرده اند به نظر نمی‌رسد جهت گیری در جهت تنش زدایی، رفع تحریم ها و ایجاد ثبات در روابط بین المللی صورت گیرد.

افقه ادامه داد: همچنین دیدگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وی، در تضاد یا در تقابل با نگرش های بخش قابل توجهی از مردم است. از این رو انتخاب احتمالی سعید جلیلی می‌تواند بلافاصله با اثر روانی منفی همراه باشد که منجر به افزایش قیمت ارز های مختلف شود.

کارشناس اقتصادی دیدگاه خود از نگرش مسعود پزشکیان دیگر نامزد ریاست جمهوری در زمینه اقتصادرا اینگونه بیان کردو گفت: با توجه به نگرش و سوابق اجرایی در مجلس مسعود پزشکیان می‌توان این برداشت را داشت که با انتخاب وی اثر روانی مثبتی بر قیمت‌ها به خصوص ارز و دلار وجود داشته باشد.

کد خبر 498328

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =