واکنش سهامداران به انتخابات ۱۵ تیر

کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح فضای ابهام آمیز حاکم بر بازار سرمایه ابراز امیدواری کرد در مناظره‌های پیش رو، مواضع دو نامزد انتخاباتی در خصوص بازار سرمایه شفاف‌تر شود.

حمیدرضا جیهانی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با وضیعت فعلی بازار سرمایه و اثرپذیری آن از اتفاقات سیاسی و اجتماعی حال حاضر کشور،گفت: نکته مهمی که باید در نظر داشت موضوع ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک است که جزو مفاهیم اصلی در حوزه مسائل بنیادین بازار های مالی و بورس شده است.

وی ادامه داد: بازار های مالی و بورس در ماه های اخیر با موضوعات مختلفی در حوزه ریسک های سیستماتیک مواجه بود و سانحه ای که برای ، رئیس جمهورسابق رخ داد. کشور وارد پروسه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری زودهنگام شد و در هفته گذشته کاندیدا ها درگیر مسائل انتخابات بودند که با توجه به کسب نکردن بیش از ۵۰ درصد آرا برای نامزد اول این انتخابات به دور دوم با حضور دو نامزد با بالاترین آرا کشیده شد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ریسک های سیستماتیک اثرگذاری بسیاری بررفتار سرمایه گذاران و سهامداران دارد ،چرا که افراد در بورس منافع و آینده سهم را خریداری می کنند. همچنین شرایط فعلی بازار سرمایه با توجه به تبلیغات و اتفاق های انتخاباتی اخیر، شاهد فضای سنگین ابهام هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه هر نامزد ایده ها و برنامه های مختلفی را برای بازار سهام پیشنهاد می دهد این ابهام روند شدید تری را در پیش گرفته است.

جیهانی خاطر نشان کرد: در هفته جاری با دیدگاه های مختلف دو نامزد ریاست جمهوری ،مواجه هستیم که باید نوع سیاست گذاری و رفتار آنها مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت:با توجه به اینکه یکسری از موضوعات در عالم واقع و بخشی دیگر در حوزه اقتصاد رفتاری و ذهنیت های سرمایه گذاران و سهامداران است از منظر کلی باید رفتار سهامداران در حوزه بورس را دید که چگونه از سیاست های اعلامی نامزد ها اثر می پذیرد.

جیهانی به نوع دیدگاه فکری این دو نامزد اشاره داشت و گفت: پزشکیان بیشتر بر حوزه قوانین جاری و قوانین بودجه و برنامه هایی همچون توسعه تاکید دارد اما جلیلی بر برنامه های جاری و ۳سال گذشته تاکید می کند. در نهایت باید اقدامات این دو نامزد را در عمل دید چرا که هیچکدام از این دو در صدر حوزه های اجرایی سمتی نداشتند

وی بر این باور است که روند اصلی بازار در طی روز آینده مشخص می شود. معمولا بورس نسبت به نامزدی که بیشترین آرا را در دور اول کسب کرده واکنش نشان می دهد چرا که احتمالا در دور دوم نیز بیشترین آرا را دریافت می کند و احتمالا چهاردهمین رئیس جمهور کشور خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه دامنه نوسان بازار سهام از محدوده نوسانی ۲درصدی وارد محدوده ۶ درصدی شده است . بورس واکنش بسیار منفی در این روزها داشت و هر دو روز در صف فروش های عمیقی گیر کرد این نوع واکنش ازاینکه پزشکیان صدر آرا بوده است به وجود آمده و رفتار سهامداران نشان می دهد که یک دغدغه منفی از رای آوردن وی در انتخابات جمعه دارند.

کد خبر 498412

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =