ویژگی های اوراق بدهی کدام است؟

انواع اوراق بدهی نظیر اوراق مشارکت، اوراق خزانه سلامی و اوراق مرابحه دارای سود ثابتی هستند به همین دلیل به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌ریسک، شناخته می‌شود.

به گزارش صدای بورس، بسیاری از مردم در زمان‌هایی که با مشکل مالی مواجه می‌شوند برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند حتی برای خرید مسکن، خودرو یا سایر دارایی‌ها از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند. به‌طورسنتی بانک‌ها شناخته شده‌ترین نهادها در زمینه تامین مالی هستند اما این فقط بانک‌ها نیستند که می‌توانند مشکلات مالی مردم و شرکت‌ها را حل کنند و در دنیای امروز راه‌ها و الگوهای زیادی برای تامین مالی وجود دارد. یکی از ابزارهای مالی که در دنیای حاضر کاربرد بسیار وسیعی دارد اوراق بدهی است.

اوراق بدهی ۲وجه اصلی دارد، این اوراق از یک طرف بهترین گزینه برای وام گرفتن شرکت‌ها و سازمان‌ها از جامعه است و از طرف دیگر ابزار مناسبی برای مردم و سرمایه‌گذاران برای کاهش ریسک‌های مالی‌شان است چرا که این اوراق سود ثابت دارند و حتی در بسیاری مواقع نرخ سود این اوراق از سپرده‌گذاری در بانک‌ها نیز بیشتر است.

ویژگی‌های اوراق بدهی

  • دارنده این اوراق، بستانکار شرکت بوده و حق دریافت اصل مبلغ اسمی و بهره آن را در موعد مقرر دارد.

  • دارنده اوراق بدهی، سهمی از مالکیت شرکت نداشته و از سود پرداختی شرکت به سهامداران نیز سهمی ندارد و در تصمیم‌گیری شرکت، حق رأی ندارد.

  • اگر ناشر ورشکست شود، دارندگان اوراق‌ بدهی‌ در دریافت اصل و فرع سرمایه خود، بر سهامداران شرکت تقدم دارند.

  • همه اوراق‌ بدهی‌ دارای سررسید و ارزش اسمی مشخص هستند.

  • منبع:کاریزما
کد خبر 506452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =